pages

Engkau Sentiasa Bersama


Aku sering mengeluh
terhadap nasibku yang tidak sebegitu bagus
Disebabkan itu Aku merasakan
Engkau tidak berlaku adil padaku.
Tanpa Aku sedar,aku seakan-akan mempertikaikan
takdir yang telah diperuntukkan kepadaku,

Aku mula hilang keyakinan pada-Mu,

Hatiku mula jauh dari-Mu,
Kepercayaanku seolah-olah hilang pada-Mu.

Namun...

Walaupun aku sering mempersoalkan tentang semua itu,
Rupa-rupanya Kasih dan Cinta-Mu tetap mengalir padaku,
Tidak sekalipun ianya pudar buatku.
Sentiasa mekar buat hamba-Mu ini.



Walaupun aku jauh dari-Mu
Namun Engkau tidak sesekali meninggalkan Aku walau sedetik pun.
Engkau tetap memberiku sinar,
Engkau tetap menunjukkanku jalan,
Engkau tetap mencurahkanku nikmat tanpa mengurangkannya walau sedikit pun.

Aku jadi malu,
Sungguh hamba ini hamba yang lemah,
Hamba yang sering kali dicemari oleh dosa,
Namun Engkau sentiasa menghulurkankeampunan,
walau berkali-kali hamba ini tersasar jauh pada jalan-Mu. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan